"Islam is a way of life"
"~ Selamat Datang !!! ~"

Thursday, April 9, 2009

PR gengam dua bukit, BN pegang satu batang




Aksi putri UMNO









Pakatan Rakyat (PR) yang diangotai oleh PAS, PKR dan DAP berjaya memenangi kerusi di DUN Bukit Selambau di Kedah dan Parlimen Bukit Gantang di Perak. Manakala Barisan Nasional (BN) pula berjaya mempertahankan kerusi DUN Batang Ai di Sarawak.

Bukit Gantang OFFICIAL RESULTS
Mohd Jamaluddin Nizar (PAS) 21,860
Ismail Saffian (BN-Umno) 19,071
Kamarul Ramizu Idris (Ind) 62
Majority - 2,789 (In 2008, the majority was 1,566)

Bukit Selambau Unofficial results
S Manikumar (PKR) 12,607S
Ganesan (BN) 10,232
Majority 2,375

Malcolm Mussem Lamoh (BN) 3,907
Jawah Gerang (PKR) 2,053
Majority 1,854


Baru sebentar tadi aku menerima satu SMS daripada seorang rakan. Katanya, kemenangan BN di Batang Ai diumumkan segera dan siap buat siaran langsung lagi dan berita itu diulang beberapa kali di televisyen yang sudah tentu PRO BN.

Manakala keputusan di Bukit Selambau dan Bukit Gantang diumumkan lewat dan tidak pula dibuat siaran langsung kat sana. Kalau ade buat pun hanya dengar suara aje, visual elek. hehe.

Aku SMS balik, biasala inilah Demokrasi Malaysia seperti dalam filem Tiga Abdul arahan P. Ramle. Dalam filem itu, si abang mengambil lebih harta dan kuasa serta memberitahu kepada adik yang bongsu bahawa itu adalah Demokrasi Terpimpin. Tetapi si adik balas balik, "Terpimpin kepala hotak ko!", hahaha.

0 comments:

ManggaOnline

Related Posts with Thumbnails

Jom Followers

Majlis Agama Islam Negeri

MAIWP (Wilayah Persekutuan) MAIS (Selangor) MAINS (Negeri Sembilan) MAIPP (Pulau Pinang) MAIK (Kedah) MAIDAM (Terengganu) MAIJ (Johor) MAIM (Melaka) MAIK (Kelantan) MUIP (Pahang) MAIAMP (Perak) Baitulmal Perlis Baitulmal Sabah Baitulmal Sarawak
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes